موتور احتراق داخلی

موتور احتراق داخلی ، موتورهای احتراق داخلی به دو گروه عمده دیزلی و بنزینی تقسیم می شود که البته موتورهای با سوخت هیدروژن و سوخت های جایگزین دیگر هم زیر مجموعه این دو گروه می باشند. موتور دیزلی به موتوری گفته می شود که از سوخت گازوئیل برای احتراق استفاده می کند

بیشتر بخوانید موتور احتراق داخلی

فن خنک کننده رادیاتور و ایرادها آن

فن خنک کننده رادیاتور و ایرادها آن ، خنک کردن آب رادیاتور به وسیله فن رادیاتور انجام می شود و وجود فن امری ضروری می باشد زیرا در موتورهای احتراق داخلی کاهش دمای موتور که ناشی از احتراق است توسط جریان آب در بلوک سیلندر انجام می شود و آب توسط واتر پمپ در یک مسیر بسته بین رادیاتور و موتور جریان می یابد لازم است آب در رادیاتور تا دمای مشخص خنک شود.

بیشتر بخوانید فن خنک کننده رادیاتور و ایرادها آن

تفاوت خودروبر و یدک کش

تفاوت خودروبر و یدک کش ، خودروبر دارای کشی می باشد که خودرو شما را بر روی آن سوار کرده و سپس به سمت مقصد حمل می کند، اما یدک کش به وسیله ی زنجیر و یا سیم بکسل خودروی شما را به انتهای قلاب خودرو یدک کش متصل کرده و تا مقصد به دنبال خود می کشد.

بیشتر بخوانید تفاوت خودروبر و یدک کش

تلسکوپی فرمان

تلسکوپی فرمان ، تلسکوپی فرمان که در اصطلاح علمی همان ستون فرمان می باشد یکی از اجزای اصلی و مهم سیستم فرمان خودرو می باشد که وظایف زیادی را در سیستم فرمان خودرو به عهده دارد که در صورت خرابی و یا بروز ایراد در آن مشکلات زیادی را در رانندگی و فرمان پذیری خودرو به وجود می آورد.

بیشتر بخوانید تلسکوپی فرمان

بلوک سیلندر

بلوک سیلندر ، محلی است که در آن سیلندرها تعبیه شده است.

بیشتر بخوانید بلوک سیلندر